Преди години писах в дипломната си работа, че сексът в банковата реклама е абсолютно табу. Това обаче навярно не се отнася до банковата реклама в България днес. Навярно консерватизмът, сериозността, традиционализмът, лоялността далеч не са белези на банковата институция у нас, ако съдим по следната реклама на Инвестбанк.
Ясно е, че видните концепционери от агенцийката, която се е занимавала с реализацията на рекламата, са искали да изградят особен емоционален свят за целевата група, но какво всъщност се получава. Краткото сюжетче е следното – Той и Тя си срещат погледите в някакъв хотел. Четецът възкликва: „Колко е важен един момент! Този момент може да се превърне във възможност!“ Гениални копирайтъри, такива текстове аз отдавна мечтая да мога да пиша… Ама, както и да е. В този момент героинята поглежда героя молещо, а той точи нож и вилица, знае, че моментът скоро ще е възможност. Погледът му стрелка – „Ща скъсам, кучко!“ Мацката е хлъзгаво красива от „скромността краси човека“ и затова се усмихва така мило и невинно, за да заблуди горкия герой, иначе е хиена. Дръжте се костюмирано, драги зрители, и не се смейте, намираме се в банкова реклама, забравихте ли.
Какво става по-нататък. Ала-бала за разни доста високи за момента лихви, четецът забързва, понеже е все тая каква е лихвата, клиентът все ще се мине, а камерата показва кадри около басейн, спасител край водата, някакви смеещи се облечени хора, дето явно са също някъде в хотела, но незнайно точно къде и защо… Нашите герои няколко пъти си сменят дрехите, което говори, че дълго са в този хотел, дали пък не живеят там или пък са млади депутатчета … Не знам точно. Важното е, че се усеща някакво движение във времето. И бързо-бързо четецът вкарва в ухото разни мастър-карт, виза-карт, дедазнамкваоще-карт, но без да натъртва, понеже едва ли е важно …
И стигаме до поантата. Героят почуква на вратата на героинята, а тя сякаш само това и е чакала, даже тъкмо се е подмила. Вече няма и помен от свенливостта й. Той казва решително: „Искам да направя депозит!“ Тя се закача: „А да ви вдигна лихвата?!“ Ай, стига, бе! Какво иска той в контекста на разговорчето им? Иска да си депозира спермата и по възможност да я остави на сигурно, тъмно и лоялно място, нали! Но какво означава „А да ви вдигна лихвата?“ Мръсницата да не би да предупреждава за евентуална нелоялност от нейна страна, изразяваща се в спукване на кондом по време на депозирането, а след това и евентуални усложнения с покачването на лихвата, разбирай, издръжката.
Ако пък „А да ви вдигна ли лихвата?!“ не е друго освен „Умирам да ти го надървя, сплескотляко!“ и ако лихва всъщност означава ерекция, не значи ли, че пичът първо депозира сперматозоидите си, пък чак после му се вдига ерекцията, тоест лихвата … В такъв случай факт е, че Инвестбанк рекламира продукт, който трябва да се стори симпатичен на целевата група почти толкова, колкото носител на симпатии е преждевременната еякулация.
Това, другари банкери от Ибанк или Ебанк (все тая от коя страна на ятовата граница сте) на нищо не прилича. Пошлото вицче може и да е много вървежно и много куул за нашенските махленски форми на общуване в кръчма на маса и под маса, обаче за рекламиране на сериозната ви банкова институция и на продукт, в който целевата група трябва да повярва, сори, ама е повече от неуместно. Рекламната агенция просто ви е взела парите и ви е метнала, че точно това е пътят за достигане на целевата група. Добре, де, ако все пак става дума за неразумни, безхаберни и най-вече безмозъчни клиенти, супер, много правилно сте си подбрали средството. Тях едва ли ги интересува, че посланието на рекламата ви всъщност е „вкарвай кинти, тъпако, аз ще си правя, каквото си искам с тях, включително и ще си играя нагло с лихвата“. Аз лично няма да ви стана клиент. Не ви вярвам. ♣
Според мен хората тук изобщо не шикалкавят, а представят банковия бизнес точно както си е – чисто преебаване на клиента. С поглед на невинна девица ни прибират стотинките, за да си играят след това на борсата и да ги превърнат в левчета.
Банката и мястото и на планетата едва ли имат значение.
В случая си права, че така точно реклама не се прави.
Но буквализмът, навлязъл в медиите на България, не признава друг подход.
След като учат и децата от рано = „К´о толкос некъ съ учът ма“ (подочут разговор на детската площадка)
Понякога Момчетата и Момичетата от Медисън авеню прекаляват и невинаги сексът продава…
Е, те българските банки са си живо порно така или иначе. 🙂
Лисо, настъпи ме по мазола!
Български копирайтърчета = долнопробна, посредствена, пошла, цървулска, измекярска, малограмотна, нискокултурна, безпросветна, самовлюбена, продажна и минетчийска измет…..ехааааа….ама как ги нахраних, а?! :-)))
Селтакис, тези копирайтърчета са пробутали на клиента това, което го е въодушевило. Цъкнал е с език, доволен от вица за депозита и лихвата… Дреме им на тези от Инвестбанк, че възпяват преждевременната еякулация…
Не мога да повярвам колко е глупава тази реклама, а как гордо са си я сложили на уебсайта….. безмълвен.
От както се е появило това креативно творение в праймтайма се каня да му посветя една ода, но ти ме изпревари! Подписвам се под всяка дума! Искам бутон „лайк“
Лисо, клиента не е виновен. Право на всеки клиент е да бъде тъпа мутра с чалгастайл начин на мислене. Работата на копирайтъра е да предложи и да го убеди в един културен и професионален подход, а не само да му надува вувузелата за некой лев.
Те и другите им реклами са яки, няма грешка там:)
Нищо не е случайно.
Повръща ми се от тази реклама, като ми попадне.